100 de locuri de vizitat in Romania

100-de-locuri-din-romania

Azi se fac 100 de ani de Romania Mare, 100 de ani cu multa istorie. Ca sa serbez pe blog evenimentul m-am gandit sa fac o lista cu 100 de locuri de vizitat in Romania, 100 de atractii pe la care merita sa te abati, impartite cate 10 sa fie mai usor de urmarit. Romania e o tara frumoasa si iata 100 de motive pentru care isi merita aceasta caracterizare:

palatul ruginoasa

10 Palate maiestuoase din Romania

Cand vrei sa faci un tur prin tara si nu stii la ce este de vizitat in Romania, incepe cu lista palatelor, caci sunt multe. Palatul este un o constructie urbana prin definitie si asta este principala diferenta fata de un castel. Printre cele mai frumoase locuri din Romania se numara cateva palate care cu siguranta iti vor intra la inima:

1. Palatul Cuza din Ruginoasa, situat aproape de Iasi
  2. Palatul de la Potlogi care se poate vizita intr-o excursie de o zi din Bucuresti
  3. Palatul Stirbey Buftea, un domeniu la mai putin de o ora de Bucuresti
  10. Palatul Sturza Miclauseni, o frumusete arhitectonica pe langa Iasi

castelul teleki

10 cele mai frumoase castele din Romania

Si printre cele 10 palate de mai sus, puteti strecura si cate un castel ici-colo. Cele 10 castele din Romania alese mai jos au fiecare ceva deosebit. Unele nu se mai pot vizita in interior, dar isi pastreaza inca farmecul de alta data:

1. Castelul de la Bontida, unde se organizeaza celebrul festival Electric Castle
  2. Castelul Huniazilor, cel mai frumos castel medieval din Romania
  10. Castelul Cantacuzino Busteni

cetatea slimnic

Locuri de vizitat in Romania – 10 cetati impresionante

Daca va place istoria, faceti popasuri scurte si pe la cetatile din Romania. Au mult trecut in spate si spun povesti cu cavaleri si barbari cui vrea sa le asculte. Unele dintre ele sunt in patrimonial UNESCO:

1. Cetatea Rupea
  9. Cetatea Neamtului
  10. Cetatea Rasnov

10 Pesteri din Romania

Dar Romania este bogata nu numai in atractii construite de mana omului. Natura de aici farmeca orice calator si este de ajuns sa vezi o mica parte din ea pentru a-ti dori sa descoperi si alte locuri din Romania aflate in mijlocul naturii. La capitolul pesteri din Romania mi-a fost greu sa aleg doar 10. Sunt cu sutele si care mai de care mai interesanta, dar m-am oprit pana la urma la:

1. Pestera Poarta lui Ionele
  9. Pestera Limanu
  10. Pestera Vantului

10 cele mai frumoase orase de vizitat in Romania

Cand ai 3-4 zile la dispozitie faci un city-break. Iei avionul, te opresti intr-un oras din Europa despre care ai citit de bine si il iei la picior pana ii stii principalele puncte turistice. De ce sa nu faci un city break si in Romania, fara avion, fara multe zile necesare, doar o plimbare de o zi pentru a-l cunoaste mai bine? Aici gasesti variante de cazare pentru escapade romantice in aceste orase. Cele mai frumoase orase de vizitat in Romania in care poti face o astfel de plimbare sunt:

1. Bucuresti
  10. Alba Iulia

podul lui dumnezeu ponoarele

Cele mai frumoase locuri din Romania – minuni naturale

Exista in Romania niste locuri create de Mama natura in care iti pui intrebari de fiecare data cand ajungi. Te intrebi cum, de ce si cand? Ce fac ele acolo, de ce arata asa si de cand au aparut? Cele mai impresionante minuni ale naturii in Romania sunt:

1. Babele
  9. Podul lui Dumnezeu de la Ponoarele
  10. Vulcanii noroiosi din Buzau

10 Biserici din Romania care merita vizitate

Romania are o multime de biserici. Dar lasand la o parte aspectul religios, sunt cateva care merita vizitate pentru modul in care sunt construite, pentru istoria lor sau pentru aura de mister care le inconjoara. Cele 10 biserici din Romania la care m-am oprit pentru a le admira sunt:

1. Biserica fortificata din Cisnadioara
  10. Biserica fortificata din Viscri

cheile valisoarei

10 atractii naturale create de apa

Si continuand enumerarea minunilor naturale din Romania ajungem la un alt capitol cu care se poate mandri a noastra tara: apele ei. Rauri, lacuri, chiar si mare au creat niste peisaje spectaculoase si sculpturi pe care raman invidiosi cei mai priceputi mesteri. Iata cateva din locurile create de ape in Romania:

1. Lacul Gura apelor
  9. Cascada Bigar
  10. Lacul Ochiul Beiului

10 Cladiri celebre din Romania

In ultimii 100 de ani Romania s-a umplut de constructii. Mana omului se vede aproape in toate colturile tarii, dar sunt cateva cladiri celebre din Romania, recunoscute de majoritatea dintre noi. Iar cei care nu le recunosc le pot face o vizita pentru a ramane impresionati:

1. Biblioteca Gheorghe Asachi din Iasi
  9. Mausoleul de la Marasesti
  10. Mausoleul de la Mateias

10 Drumuri frumoase din Romania

Partea mea preferata de Romania am lasat-o la final. Nimic nu mi se pare mai spectaculos in aceasta tara decat cele cateva drumuri taiate in munti, cu peisaje ce smulg exclamatii de admiratie la fiecare curba. Nu ratez nicio ocazie de a ajunge pe ele si de fiecare data ma intorc la fel de uimita de frumusetea lor. Dar inainte de a le strabate verific starea lor pe siteul cnadnr. Cele mai frumoase drumuri din Romania pe care as conduce oricand sunt:

1. Drumul Albac-Belis in Apuseni
  8. Valea Cernei
  9. Cheile Bicazului
  10. Drumul de la Baia Mare la Desesti, in Maramures

Iata-le! Sunt 100 pentru 100 de ani de Romania. Stiu ca sunt mult mai multe de atat, dar 100 de ani face Romania azi si 100 de locuri de vizitat in Romania am ales pentru a-i ura “La multi si mai buni ani!”. Ce ati mai include in lista de mai sus? Stiti alte locuri de vizitat in Romania ce merita mentionate?

Ti-a fost util articolul? Atunci te rugam sa ne lasi un comentariu mai jos si sa ne urmaresti pe Facebook si pe Pinterest!

Iar daca esti gata pentru urmatoarea vacanta, te poti inscrie la newsletter pentru a primi si alte detalii interesante:

Permisiune: Sunt de acord sa primesc mesaje pe:

Popas la Ponoarele, jud.Mehedinti (Podul lui Dumnezeu, Pestera Ponoarele, campul cu lapiezuri si padurea de liliac)

Podul lui Dumnezeu Ponoarele

Asemanator cu Polovragi ca sonoritate si ca aglomerare de obiective, pot spune ca Ponoarele este popasul meu preferat in drumul spre Baile Herculane. Presupune o abatere de vreo 4 kilometri din drumul principal, dar pentru fiecare kilometru la capat asteapta o minunatie naturala.

Venind dinspre Targu Jiu, in Baia de Arama, chiar in centrul localitatii, soseaua face o curba la dreapta din care se desprinde la stanga un drumeag asfaltat ce duce in Ponoarele. Stiam ca sunt mai multe obiective turistice la Ponoarele si ne-am oprit pe rand la fiecare.

1. Podul lui Dumnezeu Ponoarele

Prima data ne oprim invariabil la Podul lui Dumnezeu, pentru ca acolo duce drumul. Podul lui Dumnezeu este singurul pod natural din Romania. S-a format prin prabusirea tavanului pesterii Ponoarele, in urma careia arcul de la intrare s-a pastrat intact, formand un pod, utilizat astazi pentru trafic.Podul lui Dumnezeu

2. Pestera Ponoarele

Intre pod si pestera s-a format o pajiste intinsa. La cativa metri de pod este intrarea in pestera Ponoarele sau Pestera Podului, cum mai este denumita, intrare ce se face printr-o dolina. Pestera nu este amenajata pentru vizitare (nu este iluminata), dar nici nu este inchisa, deci pentru explorari este excelenta. Am intrat in ea doar pentru niste poze artistice cu lumina de afara strecurandu-se inauntru, dar nu ne-am departat de intrare nefiind pregatiti pentru aventuri speologice. Din ce am citit, pestera se termina de cealalta parte a muntelui, iesirea putand fi facuta si pe acolo.

3. Campul cu lapiezuri Ponoarele

O poteca micuta de langa pestera urca deasupra ei, pe un camp ciudat, verde cu pete albe din loc in loc. Este campul cu lapiezuri, o intindere acoperita cu iarba pietre albe brazdate de santuri sapate de apa. Campul este un foarte bun punct de belvedere catre sat.Lapiezuri

4. Padurea de liliac Ponoarele

Ultimul obiectiv pe care l-am vizitat in Ponoarele si singurul care depinde de anotimp este padurea de liliac. Am fost norocosi si, intr-un inceput de mai, ne-am nimerit pe acolo. Chiar si pe marginea drumului mai sunt tufe de liliac inflorit, dar pentru a gasi padurea, din drumul principal trebuie sa te abati in stanga, spre Baluta si Delureni. Asfaltul nu se intalneste cu liliacul, dar drumul este practicabil. Noi am ramas la marginea padurii, aroma florilor fiind suficient de puternica si aici, deci nu mi-am dat seama cat de mult se intinde desisul.
    Popasul la Ponoarele nu dureaza mai mult de o ora, chiar daca sunt multe de vazut. Si Podul lui Dumnezeu, pestera Ponoarele, campul cu lapiezuri si padurea de liliac nu sunt singurele atractii ale zonei. Uitandu-ma pe harta am observat ca la marginea campului cu lapiezuri se intinde un lac, lacul Zaton. Nu l-am vazut pana acum pentru ca nu stiam de el, dar acum am un motiv in plus sa ma opresc din nou la Ponoarele cand mai am drum prin zona!

Harta de la Ponoarele:

Follow my blog with Bloglovin

Cheile Sohodolului, jud. Gorj – pe taramul viperelor

Cheile Sohodolului

In ultimii ani, cel putin de cand am blogul, am ajuns o singura data in Cheile Sohodolului, tot in drum spre Baile Herculane. Stiam ca exista si, facand o lista cu ce popasuri am putea sa facem pana la Herculane, le-am inclus si pe ele. Mai ajunsesem cand eram mica pe acolo, dar cum nu-mi aminteam ceva special, am intrat in chei cu asteptari joase.
Mergeam intins spre Herculane, lasand Targu Jiu in spate, cand am vazut in comuna Runcu indicatorul cu Cheile Sohodolului spre dreapta. Muntii se vedeau in departare, pietrosi, semn ca ar exista ceva acolo. Chiar la intrare ne-a oprit un paznic pentru a plati taxa de acces de 10 lei – mai vazusem asa ceva la Dambovicioara. Am continuat apoi pe firul Sohodolului, raul care sapase in munte, uitandu-ne la peretii abrupti si arizi care marginesc soseaua.
Cand drumul a trecut peste Sohodol, chiar pe podet, un tipat scurt si ascutit a facut soferul sa apese la maxim frana, oprind masina aproape instantaneu. Nu era niciun animal care sa traverseze brusc prin fata, niciun obstacol in drum, erau doi dintre pasagerii masini care tocmai vazusera ce inseamna Cheile Sohodolului: stanci golase si inalte, un rau cu mini cascade si muntii care se apropiau periculos de sosea aproape strivind-o. Deci de aici ii vine numele de „canionul Gorjului”!Dupa ce soferul s-a lamurit ca tipatul nu semnala un pericol, ci un entuzism scapat de sub control ne-am continuat drumul prin „canion”, oprindu-ne unde ni s-a parut peisajul mai arid: in locul in care muntii se apropie intr-atat incat obliga Sohodolul sa intre si sub ei. Nu ne mai saturam de priveliste!
Cand am coborat din masina, i-am informat pe toti sa umble cu grija, pentru ca suntem pe taramul viperelor. Viperele isi incep stapanirea de dincolo de Targu-Jiu, de pe la Pestera Muierii si se intind pana dupa Baile Herculane. Nu am vazut niciuna acolo, dar am vazut in schimb alte vietati: soparle si pasari.
Surpriza cheilor a fost atat de placuta, incat am ramas aici mai mult decat planificasem initial. Cu greu ne-am oprit din pozat imprejurimile si, si mai greu ne-am urcat in masina lasand Cheile Sohodolului in spate sa ne astepte pana la urmatoarea revedere.

Harta cu Cheile Sohodolului:

Coloana Infinitului, Masa tacerii si Poarta sarutului in Targu Jiu

Coloana Infinitului in Targu Jiu

Sunt orase in Romania care iti aduc o multime de ganduri in cap atunci cand le pronunti numele si sunt altele care nu-ti spun nimic. Targu Jiu este un oras aparte care nu intra nici in prima, nici in a doua categorie: cand spun Targu-Jiu ma gandesc la un singur lucru: operele lui Brancusi, marele sculptor roman. Ma consider privilegiata pentru ca de mica am fost dusa sa-i vad operele de arta. In afara de acestea si insula de pe Jiu nu stiu alte obiective turistice in Targu Jiu la care merita sa te opresti. Sculpturile lui Brancusi fac insa din acest oras un punct la care merita sa te opresti.

Coloana infinitului – printre cele mai cunoscute obiective turistice in Targu Jiu

Daca vii din capitala, vei parcurge distanta Bucuresti-Targu Jiu cam in 4-5 ore si prima care te va intampina pe dreapta, la intrarea in oras, este Coloana infinitului. Coloana infinitului (sau Coloana fara sfarsit) – inalta, maiestoasa, cu cele 16 „margele”, cum le numea creatorul ei, a fost ridicata in parcul cu acelasi nume. Chiar Brancusi a spus despre ea ca, marita, ar putea spijini bolta cereasca.

Poarta sarutului

Poarta sarutului in Targu Jiu
Mai aprope de centru, localizata la intrarea in parcul ce-i poarta numele, Constantin Brancusi a sculptat Poarta sarutului, loc ales de indragostiti pentru unirea destinelor.

Masa tacerii

Masa tacerii in Targu Jiu
Mergand prin parc, pe Aleea Scaunelor, se ajunge la Masa Tacerii, o alta cunoscuta atractie in Targu Jiu. In linie dreapta cu Coloana fara sfarsit si cu Poarta Sarutului, aflata chiar pe malul Jiului, Masa Tacerii intregeste ansamblul de sculpturi ale lui Brancusi din oras. Cele 12 scaune ale ei ii reprezinta pe cei 12 apostoli.
Plimbarea pe la toate cele 3 sculpturi ale lui Brancusi in Targu Jiu nu este lunga si o oprire de 30 de minute este suficienta pentru a le vedea. Nu au program de vizitare, nu au taxa, dar mereu isi primesc oaspetii cu bratele deschise oferindu-le un strop de incantare sufleteasca.

Harta sculpturilor lui Brancusi in Targu Jiu:

Pestera Polovragi si Cheile Oltetului, jud. Gorj

Pestera Polovragi

Inca din soseaua ce lasa in spate Horezu si merge mai departe prin Targu Jiu spre Baile Herculane, se vede in dreapta o sapatura in munti, o despartitura adanca ce nu poate trece neobservata. Tocmai pentru ca ne atrage atentia de fiecare data, incercam sa ne abatem spre ea cand suntem prin preajma.
Urcand pe malul Oltetului, spre acea taietura in munte, ajungem intai in comuna Polovragi si mai apoi la manastirea Polovragi. Numele comunei este foarte vechi si se trage de la o planta, polovraga, pe care localnicii o foloseau pentru vindecarea diverselor boli.
Vizitand locul de atatea ori, ajungeam invariabil la manastire. De aici, un drum forestier urca in misterioasa despartitura, facuta de raul Oltet care si-a sapat niste chei adanci intre munti, cheile fiind cele care atrag privirile calatorilor din drumul national. Am gasit drumul prin chei blocat de la manastire cu o bariera sau liber alte dati de puteai trece linistit cu masina pana in partea cealalta a cheilor.Cheile Oltetului
Cheile sunt si adanci si abrupte asa ca mergi pe marginea unei prapastii prin ele. Plimbarea merita pentru ca la mijlocul lor gasim pestera Polovragi, faimoasa pestera a lui Zalmoxe, liderul spiritual al dacilor. Desi se spune ca pestera sapa galerii adanci in munte ajungand chiar pana in Transilvania, doar 800 de metri sunt vizitabili. In pestera sunt cateva elemente care amintesc de Zalmoxe (formatiuni de piatra denumite „scaunul lui Zalmoxe”), dar si altele interesante ca liliecii care traiesc aici. Noi chiar am prins unul dormind. Intr-un perimetru destul de mic sunt inghesuite Manastirea Polovragi, cheile Oltetului si pestera Polovragi. Numai pentru ele zona este deja atragatoare. Cel mai mult aici imi place insa padurea deasa care inconjoara comuna si care toamna capata toate culorile posibile, asa ca abia astept toamna sa-i mai fac o vizita!

Harta cu zona Polovragi:

Cele trei cule de la Maldaresti, langa Horezu, jud. Valcea

Culele de la Maldaresti

In toata zona Olteniei nu prea exista deloc castele sau palate vechi. Conace mai exista, dar cladirile impozante de aici sunt culele – niste cladiri semifortificate construite cu rol de aparare. Din Arges si pana in Mehedinti, culele impanzesc Oltenia, unele fiind transformate in muzeu, altele in pensiuni si, din pacate, unele uitate si lasate in paragina. Pe drumul de la Bucuresti spre Baile Herculane, chiar in Horezu, un indicator indeamna turistii in stanga, unde la 3 kilometri vor gasi culele de la Maldaresti. Langa Horezu, la Maldaresti, se pot vizita culele Duca si Greceanu si se poate inopta la Conacul lui Maldar, o cula transformata in pensiune de lux.

1. Cula Duca

Cula a fost contruita de Gheorghita Maldarescu (de aceea mai poarta si numele de cula Maldarescu) si ulterior cumparata de I.G. Duca. Inauntru se pot vizita incaperile joase cu cateva mobile vechi si etajul care ofera o priveliste superba asupra gradinii pline de flori si asupra casei memoriale I.G.Duca de vis-a-vis. Cel mai bine imi amintesc de aici mirosul pregnant de vechi, de statut. Pe langa cula, se poate vizita si casa memoriala I.G.Duca, construita cu scopul de a deveni casa de vacanta. In ea inca sunt pastrate mobilele si obiectele familiei Duca si astfel, iti este foarte usor sa intri in atmosfera de atunci si sa-si inchipui linistea in care-si petreceau vacantele aici.

2. Cula Greceanu

Peste drum de cula Duca, intr-o alta gradina mare si ingrijita, se ridica maiestoasa cula Greceanu. Ghidul ne-a explicat in timp ce o vizitam ca toate culele sunt construite cu etaj si cu o usa ce-l separa de parter pentru a asigura protectia locuitorilor. Cula Greceanu a fost retrocedata si de atunci ne-a amenintat ghidul ca poate fi scoasa din circuitul turistic. Langa gardul ce imprejmuieste domeniul Greceanu, am gasit si o bisericuta ortodoxa veche. Este mica, cu picturile putin sterse, dar inca se mai oficiaza slujbe aici.

3. Conacul lui Maldar

Culele de la MaldarestiUltima cula la care ne-am oprit (desi prima intalnita in drumul de la Horezu la Maldaresti) este Conalui lui Maldar. Drumul urca lin printr-o padura deasa si, imediat ce iesi din padure, nimeresti pe o pajiste verde ingrijita si aranjata la milimetru, in mijlocul carui se inalta o alta cula. Aceasta a fost transformata in pensiune si se poate vizita banuiesc, doar daca te cazezi acolo. Locul este de vis, dar si preturile pe masura!

Pe site-ul muzeului valcean am gasit si programul lor de vizitare. Am platit o taxa de acces mai mica de 10 lei de persoana pentru toate(cu ghid inclus) si turul ne-a luat aproximativ 2 ore.
Nu am mai intalnit un alt loc cu asa o aglomerare de cladiri frumoase in afara orasului dar, din cauza retrocedarilor, este posibil sa nu mai existe in curand posibilitatea de a le vizita. Noi le-am gasit ingrijite, curate si bucuroase sa-si primeasca vizitatorii, dar cine stie pentru cat timp?

Harta cu culele de la Maldaresti:

10 locuri de vizitat pe drumul de la Bucuresti la Baile Herculane

Drumul Bucuresti-Herculane

In drumurile mele lungi spre Baile Herculane am mers intotdeauna pe 2 variante. Daca la dus alegeam Craiova, la intors era musai sa venim prin Targu Jiu si invers. Varianta prin Targu Jiu este mai lunga, dar mai frumoasa, pe cand cea prin Craiova este potrivita pentru graba.
Sunt multe locuri interesante care se pot vizita in drumul de la Bucuresti la Baile Herculane prin Targu Jiu:

1. Salina Ocnele Mari
  8. Cheile Sohodolului
  9. Manastirea Tismana
  10. Ponoarele

Salina de la Ocnele Mari, Culele Maldaresti, Polovragi, Targu Jiu, Cheile Sohodolului si Ponoarele merita postari separi. La cativa kilometri de Horezu se afla Manastirea Horezu aflata in patrimoniul UNESCO. Nu am reusit sa ajung la ea pana acum, dar presimt ca vara asta nu scapa fara o vizita! In Horezu se mai poate opri pe strada principala la atelierele care vand ceramica de Horezu si nu numai. Mi-a atras atentia un magazin chiar in forma de oala de lut, cu simbolul orasului pictat mare – cocosul de Horezu!

Tot la cativa kilometri de soseaua principala, prin Baia de Fier, se ajunge la Pestera Muierii; in jur-peisaj golas, munti salbatici, un teritoriu prielnic viperelor. Pestera este celebra si datorita legendelor care circula legate de numele ei: femeile care vor sa ramana insarcinate trebuie sa se aseze pe o piatra in aceasta pestera. Am citit ca ar fi printre cele mai (daca nu cea mai) spectaculoase pesteri din Romania, dar din pacate noi nu am reusit sa o vedem. Am incercat de 3 ori sa o vizitam, dar pentru ca din ora in ora intra un grup limitat de oameni, mult mai mic decat cel care astepta in fata noastra, de fiecare data ne-am lasat pagubasi. Sper ca intr-o zi de marti, la pranz, cand noi suntem in concediu si toata lumea la lucru sa reusim intr-un final sa intram. Astept martea aceea!Pana atunci, ne oprim in alte locuri interesante de pe drum.

9 Activitati si excursii din Baile Herculane

Excursii din Baile Herculane

Statiunea duce lipsa de turisti poate din cauza faptului ca este destul de departe cat sa nu fie accesibila pentru o vizita de un weekend si destul de saraca in oferte de excursii din Baile Herculane. Daca primul argument, cu distanta, este valid doar pentru romanii care nu locuiesc in Banat sau Oltenia, al doilea este cat se poate de fals. La capitolul excursii din Herculane si activitati in zona, statiunea poate fi baza de plecare pentru o vacanta intreaga! Am facut mai jos o lista cu activitati si locuri de vizitat langa Baile Herculane:

1. Excursie cu barca prin Cazanele Dunarii

Excursie cu barca in Cazanele DunariiDaca ai masina, distanta Herculane Cazanele Dunarii (Orsova) se parcurge intr-o jumatate de ora. De acolo exista vapoare care pornesc prin Defileul Dunarii si care te duc pe la principalele atractii in zona. Excursia cu barca prin Cazanele Dunarii cred ca este destul de solicitata si uneori, in sezon, se afla pe lista de excursii organizate din Baile Herculane. Aveti insa grija cine este organizatorul.

Desi cateva dintre punctele de interes din zona Cazanelor pot fi vizitate si cu masina, experienta cu barca nu trebuie ratata. Exista cateva vapoare mari care fac acest traseu (cu plecare din Orsova), dar plimbarea cu o barca mica este incomparabila!

1. Traseu pe muntele Ciucarul mare

Traseu pe Ciucarul MareTraseul porneste din localitatea Dubova, chiar de peste drum de stadion. Noi am lasat masina langa stadion si am inceput urcarea echipati cu pantaloni lungi si bete, ca sa ne aparam de posibilele vipere. Vipere nu am vazut, dar in plimbarea noastra prin padure ne-am intalnit cu tot felul de alte vietati; cea mai impresionanta: o soparla care se odihnea la soare. Finalul traseului este chiar pe marginea defileului, de unde ai o priveliste de taiat respiratia! Dupa multe poze si exclamatii de admiratie am reusit intr-un final sa ne desprindem si am pornit inapoi prin padure, printre doline (adancituri in pamant) si lapiezuri (niste pietre albe ce se iveau dintre copaci). Traseul nu este unul greu sau lung si poate fi facut si de cei mai putin experimentati pe munte, eu fiind dovada vie a acestei afirmatii.

La intoarcere, distanta Dubova Baile Herculane am parcurs-o in mai mul de o ora cat ne arata GPS-ul pentru ca ne-am oprit sa mai vedem si alte frumuseti din zona.

1. O vizita la Rapa Neagra din Mehadia

Rapa neagra Mehadia

In drum spre Cheile Nerei se poate face o scurta oprire si la Rapa Neagra din Mehadia care se vede de la sosea. Nu a fost propriu-zis un obiectiv pe lista noastra de vacanta, dar stiind de ea, cand am trecut pe prin Mehadia am fost atenta in jur si intr-adevar, din goana masinii, am reusit sa o zaresc dupa intrarea in localitate, pe stanga drumului, in spatele caselor.

Rapa Neagra este constituita din roci sedimentare care din cauza fenomenelor naturale(ploi, inghet), au fost dezvelite de stratul moale de la suprafata, ramanand azi doar formatiunile negre ce se pot vedea din sosea. Asemenea fenomene se mai pot vedea langa Sebes, la Rapa Rosie sau in Apuseni, la Groapa Ruginoasa.

1. Meditatie

Aerul curat, linistea si natura bogata de aici te imping de la spate sa te relaxezi, sa lasi stresul in urma si mintea sa zburde spre lucruri frumoase. Este un loc de incarcare cu energie pozitiva, genul de loc din care te intorci cu bateriile pline, gandurile limpezi si o stare de bine.

1. Trasee turistice in Herculane: foisoarele printesei Sissi

Printesa Sissi a Austriei a fost o mare iubitoare a acestui loc. Venea aici pentru a se bucura de natura dimprejur si de baile cu efecte terapeutice. Deoarece ii placea sa se plimbe pe muntii ce inconjoara Baile Herculane, slujitorii i-au construit cateva foisoare pentru a se odihni si admira privelistea, foisoare denumite dupa culorile pe care le poarta. Poteci ascunse prin padure urca pana la fiecare, iar unul dintre aceste foisoare se vede chiar din centrul statiunii, de la cazino.

1. Excursie in Cheile Nerei

Distanta Baile Herculane Cheile Nerei este de aproape 100 km. Daca nu e timp la dispozitie se poate face si excursie de o zi, dar la cate sunt in zona merta macar o oprire 2 zile. Din pacate si spre a mea rusine pe Cheile Nerei nu am ajuns pana acum. Dar stiu ca este un loc ce merita explorat pentru toate frumusetile naturale.

1. Relaxare si rasfat la spa in Baile Herculane

Foarte rar mi se intampla, dar uneori mai simt si eu nevoia de o vacanta ca la carte: o vacanta in care sa nu faci nimic, doar sa dormi, sa mananci si sa te relaxezi. Iar pentru astfel de vacante, Baile Herculane, statiune cu multe centre de tratament si spa, este o alegere excelenta. Ma incanta oferta  de masaje si ritualuri de relaxare bazine cu apa termala si proprietati terapeutice. Chiar si pentru cei care nu au o afectiune anume, un rasfat la spa este binevenit!

1. Traseu spre Grota haiducilor si Grota cu aburi din Herculane

Din spatele hotelului Roman porneste traseul catre cele doua grote: a Haiducilor, mai usor accesibila si cea cu aburi, mai indepartata. Am ajuns doar pana la cea a Haiducilor pe ai carei pereti am gasit un model de piele de leopard. Drumul spre Grota cu aburi ne-a fost intrerupt de un sarpe. Nici pana azi nu stim daca a fost sau nu a fost o vipera, Herculane fiind cunoscuta pentru asemenea vietati, dar prezenta lui ne-a fost suficienta pentru a face cale intoarsa.

1. Excursie pe Valea Cernei

Valea CerneiDin Baile Herculane, in sus pe Valea Cernei, Muntii Mehedinti, Cerna si Godeanu ofera privelisti spectaculoase. Se pot face trasee spre diverse obiective, dar si o plimbare cu masina este suficienta pentru a te lasa incantat de frumusetile naturii.

Nu cred ca mai este un secret ca imi place in Baile Herculane. Imi place istoria ei veche ce inca se lasa citita in cladiri si in arhitectura, imi plac legendele ce o inconjoara si toate locurile frumoase in care se ajunge atat de usor de aici! Baile Herculane este o statiune atat pentru aventurieri in cautarea senzatiilor tari si a unei vacante active, cat si pentru linistiti in cautarea odihnei si a relaxarii complete!

Permisiune: Sunt de acord sa primesc mesaje pe:

Excursie cu barca prin Cazanele Dunarii

Excursie cu barca in Cazanele Dunarii
 Intr-o zi mohorata de sfarsit de noiembrie, pe un vant aprig, ne-am gandit si noi sa mergem cu barca pe Dunaru, prin Cazane. Si acum cred ca era o idee buna sa fi ramas pe mal, dar atunci am gandit ca daca tot eram acolo, de ce nu?
A doua excursie prin Cazane a fost intr-o zi frumoasa de mai, pe o vreme mult mai placuta, cat sa tinem minte ce am vazut, nu doar cat de frig a fost.
Am plecat dupa-amiaza de la o pensiune de pe malul Dunarii, 6 persoane si proprietarul barcii. Prima oprire a fost la Tabula Traiana, inscriptia de pe malul sarbesc ce marcheaza drumul romanilor cand au venit in cucerirea Daciei. Am intrat apoi in Cazanele Mici si ne-am oprit in fata chipului lui Decebal, cea mai mare sculptura in piatra din Europa, finantat de Iosif Constantin Dragan. In departare se vedea Manastirea Mraconiei, dar am lasat-o in urma, intrand in Golful Mraconiei, golf ce ascunde fosta manastire cu acelasi nume, scufundata la constructia barajului Portile de Fier.

Ne-am continuat plimbarea pe Dunare intrand in Cazanele Mari si poposind langa Pestera Veterani, accesibila doar de pe apa. Am urcat scurt in ea, dar in afara de o camera imensa cu un ochi de lumina in tavan nu se vedeau galerii ce sa poata fi explorate. A doua pestera intalnita in cale a fost Pestera Ponicova, ce are o deschidere si in partea cealalta a muntelui. Am intrat scurt cu barca in ea, dar neputand sa ne plimbam in voie nu am zabovit mult.

Ultima oprire a fost aproape de iesirea din Cazane, unde apa parca fierbea. Ghidul-sofer de barca ne-a povestit ca din cauza acelui fenomen ciudat locul si-a luat numele de cazane. Apa venind cu debit mare din amonte a dat peste locul stramt si a inceput sa faca vartejuri dand senzatia ca fierbe, ca intr-un cazan. Asa am aflat si noi de unde vine denumirea de Cazanele Dunarii.
Ne-am intors spre pensiunea de la care plecasem chiar la apus, avand astfel ocazia sa vedem cazanele in toate nuantele posibile de rosu. Mergand cu masina pe malul Dunarii pot fi admirate Cazanele Mici, Chipul lui Decebal si Manastirea Mraconia. De departe se poate zari si Tabula Traiana, dar mirosul de Dunare si vantul adiind pe la urechi, intrarea in pesteri si vederea Cazanelor Mari fac excursia cu barca sa merite din plin! Merita facuta excursia si toamna, dar mai pe la mijlocul anotimpului colorat, dar atunci si alte locuri din Romania devin parca mai frumoase. Vezi aici lista lor.

Cele 3 fete ale Bailor Herculane

Mi-e draga statiunea asta inca de cand am ajuns prima data in ea, acum aproape 5 ani. Baile Herculane ma duce cu gandul la un copil parasit, cu haine rupte, plin de rani si murdar, dar cu un chip limpede, cu ochi mari si luminosi care te lasa sa vezi cata frumusete se ascunde sub stratul de murdarie. Daca strabati de la un cap la altul Baile Herculane vei vedea ca intrarea nu seamana cu iesirea si ca intr-un perimetru atat de mic parca s-au inghesuit orase diferite, din vremuri diferite. De fiecare data ma uimeste prin cate epoci istorice te poti plimba in doar cativa kilometri si poti vedea cele 3 fete ale statiunii, din 3 epoci diferite.

1. Fata „moderna”

Daca intri in Baile Herculane venind dinspre Timisoara sau dinspre Drobeta, vei nimeri prima data intr-un orasel clasic de provincie: blocuri de 4 etaje cu termopane, magazine la parter care vand de la plastice si alimente, la haine si masini de tuns iarba, ici-colo cate o banca sau o farmacie si multe masini parcate. Partea dinspre rau este populata de case cu maxim 2 etaje, dar fara o arhitectura deosebita si cateva au si firme luminoase cu numele pensiunii gazduite acolo. Zona este animata, copiii alearga pe trotuare si oamenii stau de vorba in fata caselor. Turisti nu se gasesc prea multi aici. Tot in zona moderna este si centrul statiunii, cu sectia de politie, primaria, targul saptamanal, cateva terase si hotelurile cu multe etaje construite in perioada comunista, cateva renovate. Aici este locul de intalnire al localnicilor cu turistii

2. Fata imperialaExcursii din Baile Herculane

Soseaua serpuieste mai departe spre munti si intra in padure. Nu ai iesit din Baile Herculane; doar ai facut un salt in istorie si ai ajuns in zona imperiala, vechiul centru al statiunii. Zona pare uitata de lume si rar intalnesti oameni aici, mai ales in perioadele extra sezon. Dar este partea cea mai impresionanta a statiunii. Aici se gaseste parcul central cu arbori exotici, cazinoul, baile imperiale folosite de imparatul Franz Joseph al Austriei si alte bijuterii arhitecturale astazi uitate si lasate in paragina. Nu stiu daca este de vina linistitea, sentimentul de timp oprit in loc sau cladirile impresionante, dar aceasta este partea mea preferata din statiune. Tot aici se gaseste faimoasa statuie a lui Hercule, zona granicereasca (cladiri vechi, dar fara ornamente) si izvoarele vindecatoare cu apa termala pentru care este renumita statiunea.

3. Fata romana

Din Piata Hercules, pe o aleea asfaltata incadrata de padure si de raul Cerna, se ajunge la hotelul Roman. Pana la hotel, pe alee pot fi admirate scene desprinse parca de la Roma, de pe Columna lui Traian. Hotelul incheie zona romana a Bailor Herculane, ce-a dea treia fata a statiunii. In interiorul hotelului Roman se pot vizita baile romane, datand din acea epoca si folosite si astazi. Basoreliful lui Hercule se gaseste intr-una dintre ele si acest basorelief a dat numele statiunii, dupa legenda conform careia aici ar fi avut loc lupta lui Hercule cu Hidra.
Sunt foarte diferite cele trei fete ale Bailor Herculane, si daca intr-una iti gasesti mai usor cazare, celelalte doua sunt musai de explorat. M-a incantat descoperirea lor si, mai mult, descoperirea comorilor ascunse privirilor discrete. Dar pe langa cele 3 zone din Baile Herculane mai sunt muntii dimprejur care ofera si ei alte trasee si posibilitati de colindat.
Harta cu Baile Herculane:

Povestea mea in Baile Herculane, jud. Caras-Severin

Povestea mea in Baile Herculane

2015 a fost al patrulea an in care am ajuns in Baile Herculane. Intamplator sau nu, locul acesta ma tot cheama inapoi de cand ne-am cunoscut pentru prima data.
Am descoperit Baile Herculane abia in 2011, intr-un inceput uscat si rece de decembrie. Impresia pe care mi-a lasat-o atunci a fost aceea a unui oras parasit. In zona veche nu am vazut niciun om – niciunul! De fapt n-am vazut nicio vietate! Ne plimbam de mana printre hotelurile uitate si incercam sa ne revenim din socul ca o asemenea bijuterie nu este cunoscuta, ca asemenea cladiri au fost lasate sa se degradeze! Simteam insa putin si din egoismul si bucuria conquistadorilor ca suntem singuri in acel loc, liberi sa exploram ce multi nici nu mai stiu ca exista!
In 2012 am fost de 1 Mai la Baile Herculane intr-o excursie combinata cu Cazanele Dunarii. Statiunea parca era complet alta – plina de oameni imbracati de vacanta, animata si aglomerata ca Mamaia.
In urmatorul an am ajuns intamplator aici, ca un popas in turul lung facut prin Croatia si Muntenegru. Am intrat seara in Baile Herculane si a doua zi la pranz deja eram in drum spre Bucuresti, deci intalnirea noastra a fost scurta. Statiunea nu mai parea atat de aglomerata, dar ne-a fost greu sa gasim cazare. O plimbare pana in centru ne-a facut sa plecam spre casa cu inima plina de speranta – se lucra la cladiri, se renovau, reparau bucati din cazinou, unele hoteluri intrasera in reabilitare si simteam ca adie usor vantul schimbarii peste Bai.
La sfarsit de aprilie anul acesta, cu un rucsac incapator in spate si cu multa voie buna la pachet, am plecat cu autocarul intr-un infotrip organizat de asociatia Pro Turism Herculane in colaborare cu InfoTravelRomania. Scopul infotripului– descoperirea potentialului turistic al zonei si participarea la conferinta „Intoarcerea la apa!”. Scopul meu – reintalnirea cu aceste locuri magice care m-au surprins la fiecare vizita pe care le-am facut-o.
Conferinta „Intoarcerea la apa”, prima de acest fel la care am participat, mi-a lasat o impresie placuta – ca se face ceva pentru acest colt de rai! Am aflat despre beneficiile apelor termale de la Baile Herculane (stiam ca statiunea este cunoscuta pentru acestea, dar eu le ignoram total), am ascultat fascinata istoria locului valorificat initial de romani si povestea primului medic balneolog roman, Alexandru Popovici, am vorbit despre culoarea fericirii si mi-am facut o lista cu ce obiective as vrea sa mai vizitez in jur dintre cele prezentate de Florin Arjocu(drumliber.ro).
Dupa conferinta imi ramasese in minte imaginea casei lui Alexandru Popovici din Baile Herculane, astazi parasita, asa ca am pornit in cautarea ei. Usa era ferecata, dar prin geamurile sparte am putut vedea interiorul si am dat un ocol casei prin gradina mare, napadita de buruieni, imaginandu-mi inceputul de secol petrecut aici, in saloanele luxoase.
In centrul statiunii, 2 dintre hotelurile inalte cu nume de zeitati, construite in perioada comunista, au fost renovate, au camere primitoare, restaurante mari pregatite pentru petreceri, piscine si centre SPA cu o multime de terapii. Dupa conferinta, fiind cazati la Diana, am fost invitati sa vizitam si hotelul Afrodita, cu camere de 3 si 4 stele. Turul facut in centrul lor SPA m-a convins ca poti petrece cateva zile inchis aici, doar relaxandu-te si bucurandu-te de beneficiile bailor cu plante aromate, cromoterapiei si masajelor de tot felul.
In ultima zi am facut si un tur ghidat al statiunii, luand la pas locurile cu atata istorie. In doua ore de mers pe jos am descoperit cele trei fete ale Bailor Herculane, despre care urmeaza un nou articol. Dupa aceasta vizita la Baile Herculane am plecat putin nedumerita – de ce nu este cunoscut acest loc atat de bogat?, de ce am lasat sa se astearna uitarea peste el? ce pot face eu ca sa fie apreciat la adevarata valoare? si foarte increzatoare – lucrurile se schimba, merg spre bine; exista oameni acolo care au redescoperit-o si ii vor ajuta si pe altii sa faca acest lucru; vantul schimbarii incepe sa bata mai puternic peste Herculane!