Variante de evitare a podului Giurgiu – Ruse

Pod Giurgiu Ruse
La Giurgiu s-a deschis de anul acesta un cazino. Se numeste Podul Prieteniei pentru ca leaga Bulgaria de Romania peste Dunare, dar legatura aceasta (din cauza reparatiilor) se poate face in 10 minute sau in 4 ore – pariurile sunt deschise! Dupa ce am plecat in toiul noptii de acasa spre Grecia ca sa prind plaja de dupa-amiaza acolo si am pierdut 3 ore in vama, iesind din tara tot la 8 dimineata, m-am decis ca pentru intoarcere sa gasesc cateva variante de evitare a podului Giurgiu-Ruse.
Variantele le-am gasit, dar nu le-am folosit. Tot prin Ruse ne-am intors, fiind cel mai aproape de Bucuresti, si de data aceasta sortii au fost de partea noastra – am pierdut doar o ora!
Asadar, cei care merg spre Grecia in Thassos, Corfu, Zakynthos sau vor doar sa treaca in Bulgaria si prin alte locuri decat pe la Giurgiu, exista urmatoarele variante:

Cu feribotul traversand peste Dunare:

1. Bac Calarasi – Silistra – cea mai actuala stire pe care am gasit-o despre acest bac este aici, fara a descoperi insa un program la zi.
2. Bac Oltenita – Tutrakan – din pacate nu am gasit nicio stire despre cum se trece Dunarea pe la Oltenita
3. Bac Zimnicea – Svishtov – feribotul de la Zimnicea are site oficial, cu programul actualizat  si pagina de facebook  (Jos palaria!)
4. Bac Turnu-Magurele – Nikopol – si site-ul oficial
5. Bac Bechet – Oryahova – am gasit un site oficial cu informatii despre programul bacului de la Bechet si tarife
Avantajul trecerii cu bacul peste Dunare este evitarea podului. Dezavantaje sunt multe: programul bacurilor nu se gaseste pe net actualizat pentru toate. Bacul pleaca la ore fixe si unele sunt destul de rare (am vazut insa ca la Zimnicea datorita aglomeratiei au suplimentat numarul de curse). Daca Dunarea are debitul scazut, bacul pleaca cu mai putine masini pe el sau deloc. Pentru cei care nu stau insa aproape de Giurgiu este o alternativa de luat in calcul.

Pe celelalte poduri construite peste Dunare:

1. Podul Calafat – Vidin
2. Podul Cernavoda si de acolo iesire din tara prin Negru Voda sau Vama veche
Pentru alte zone ale tarii, cele doua poduri pot fi variante chiar mai bune de trecut in Bulgaria decat Podul prieteniei. Pentru Bucuresti insa, eu aleg loteria de la Giurgiu, sperand ca trecerea sa dureze putin, decat sa-mi prelungesc drumul deliberat cu cativa zeci de kilometri, doar pentru a fi sigura ca nu astept la vama. Uneori mai si castigi la cazino si mai ales la acesta! Sau nu?!

Harta cu variantele de evitare a podului Giurgiu – Ruse:

Excursie optionala in Grecia: Croaziera la Muntele Athos

Croaziera la Muntele Athos

Croaziera la Muntele Athos a fost singura varianta de a vedea si al treilea brat al peninsulei. Nu puteam sa-mi imaginez o vacanta in Halkidiki fara a vedea toate cele 3 brate ale peninsulei. Dupa atractiile din Kassandra si obiectivele si plajele din Sithonia a urmat Athos. Din pacate, desi am citit ca are cele mai frumoase plaje din Halkidiki, bratul Athos nu se poate vizita. Cel mult se pot vedea manastirile de pe el, dintr-o barca aflata la zeci de metri de coasta.
Stiind toate acestea am cumparat o croaziera la Muntele Athos de o zi. La prima ora a diminetii ne-am urcat pe vasul de croaziera din Ormos Panagias.
Dupa ce a ajuns in varful bratului, unde se afla muntele sfant Athos, vasul a cotit stanga mergand apoi paralel cu tarmul.

Pana la prima oprire am reusit sa vedem de pe vas toate cele 8 manastiri aflate pe partea dreapta a bratului. Ghidul de pe vapor ne povestea despre fiecare in parte si intre timp eu le faceam poze. Am avut mici dificultati cand am inceput sa scriu aceasta postare pentru ca nu mai stiam care manastire e in ce poza. Pana la urma am reusit sa descurc lucrurile, asa ca, in ordinea intalnirii lor dinspre muntele Athos spre Ouranoplis, manastirile vazute in croaziera la muntele Athos au fost:

1. Manastirea Sfantul Paul
  2. Manastirea Sfantul Dionis
  3. Manastirea Sf Grigorie
  4. Manastirea Sfantul Simion
  5. Manastirea Xiropotamos
  6. Manastire Sfantul Pantelimon (este o manastire ruseasca si are al doilea clopot din lume ca marime)
  7. Manastirea Xenofontos
  8. Manastirea Dochiario

Vasul cu care am fost in croaziera la Muntele Athos a avut o singura oprire, in Ouranoupolis, ultimul oras accesibil turistilor, inainte de a intra pe teritoriul manastirilor. In timpul pe care l-am avut la dispozitie ne-am plimbat pe stradutele inguste ale oraselului, am mancat ceva pe fuga si am vizitat Turnul din Ouranoupolis.

Ne-am intors apoi pe vas si am plecat spre Ormos Panagias unde am ajuns pe la 16:00, numai bine ca sa mai facem o baie la Vourvourou!
In Halkidiki am vizitat si celelalte doua brate:
Kassandra, cu plajele si atractiile ei
Sithonia, obiectivele turistice si
iar Sithonia, cu plajele ei superbe

Cele mai bune plaje din Sithonia, Halkidiki

Cele mai bune plaje din Sithonia Halkidiki

Cele mai bune plaje din Sithonia se numara sunt si printre cele mai apreciate plaje din toate Grecia! Nisip, soare si mare! Ce altceva mai este necesar pentru a trai sentimentul de vacanta? Sithonia, al doilea brat al peninsulei Halkidiki, are toate astea si mai mult: este un colt de rai la doar 700 km de Romania! Stiu ca suna a reclama de tv cu 3 fete aproape dezbracate care alearga prin valuri, dar Halkidiki are cele mai bune plaje din Sithonia adevarate minuni naturale! As fi vrut sa nu ratez niciuna, de aceea am facut o harta cu plajele din Sithonia inainte de a ajunge acolo.

Plaja in Sithonia

Toata copilaria am fost la mare pe litoralul romanesc: plaje super aglomerate de cautai 20 de minute un loc unde sa-ti pui cearceaful. Daca stateai prea aproape de mal te improscau cu nisip cei care ieseau din apa, iar daca te asezai prea departe ii improscai tu pe altii. Conceptul de plaja pustie nu exista in realitatea mea. Asa ca Sithonia a fost o descoperire!

Cele mai bune plaje din Sithonia Halkidiki sunt:

Plaja Koviou

Prima vizitata dintre cele mai bune plaje din Sithonia a fost plaja Koviou, imediat dupa orasul Nikiti. Nu se vede din sosea, dar exista un indicator pe dreapta drumului care o semnalizeaza. Este destul de greu de zarit asa ca noi am mers incet si l-am nimerit.
A fost dragoste la prima vedere cu Koviou: o plaja aproape pustie, destul de micuta, cu nisip auriu si o apa limpede ca cea de izvor. Din pacate in apa erau cateva pietre, dar fiind rotunjite nu ne-au dat batai de cap.

Plaja Kalogria

Cum, necum am reusit sa o ratam. Nu am vazut semnul care indica intrarea spre ea asa ca am trecut pe langa. Imi doream mult sa o vad in special din cauza numelui: Kalogria, extrem de melodios pentru o plaja.

Plaja Spathies

Spre Spathies exista un indicator vizibil din sosea. Plaja mi s-a parut mai frumoasa decat Koviou. Este la fel de pustie, cu nisip auriu si apa azur, dar mai are si copaci pe margine care fac umbra naturala. Dupa o baie scurta si aici ne-am urcat in masina si ne-am dus catre urmatoarea marcata pe harta cu plaje din Sithonia.

Plaja din Porto Carras

Porto Carras, statiunea de lux a Sithoniei, are o plaja pe masura: luxoasa. In contrast cu primele doua pe care le vazusem, aceasta era atent amenajata, avea umbrelute, cabine de schimb si chiar dusuri. Nici nu mi-a venit sa ma dezbrac pentru o baie aici, cand totul in jur striga Dior.

Plaja din Porto Koufo

Plaja din Porto Koufo, din sudul Sithoniei, nu are nevoie de nicio semnalizare. Soseaua este chiar langa ea si mi se pare imposibil sa treaca cineva pe langa fara sa se opreasca. Am oprit masina si am sarit direct in apa: o apa calda, turcoaz si linistita, din cauza golfului format natural de cei doi munti care aproape ca se intalnesc. Si aici am gasit doar vreo 2-3 turisti rataciti.

Plaja Karidi, Vourvourou

Vourvourou are o plaja excelenta: Karidi – cred ca cea mai cea dintre cele mai bune plaje din Sithonia. Statiunea este marisoara si mai are si alte plaje, dar dupa Karidi nu ne-au mai interesat altele. Este destul de aglomerata si destul de ingusta. Intrarea in apa este lina, cu nisip si mergi ceva pana ajungi la un nivel care sa permita innotul. In afara de apa limpede, cu albastrul ei minunat, cel mai mult mi-a placut nisipul de aici. Este atat de fin ca imediat m-a dus cu gandul la faina. Nu ma mai saturam sa ma plimb cu picioarele prin el. Nici nu prea am stat in apa din acest motiv. Ne-am intors si dupa croaziera la Athos aici, pentru o alta baie.

Sithonia mai are si alte plaje frumoase in afara de cele pe care le-am vizitat noi. Intr-o zi am reusit sa ne oprim pe toate cele de mai sus si sa vizitam si atractiile de pe bratul Sithonia.

Cand voi reveni in Halkidiki, pe langa plajele de mai sus mai vreau sa vad si plaja Orange, pe partea estica a bratului, intre Sarti si Vourvourou, plaja Paradisos, pe partea vestica, mai sus de Neos Marmaras, plaja din Ormos Panagias despre care am citit ulterior de bine si cat mai multe dintre plajele din Sithonia.

Cele mai bune plaje din Sithonia vizitate in 2017:

Intorcandu-ne pe Sithonia am reusit sa mai vedem:

Plaja Ampelos

Situata chiar in sudul bratului si destul de greu accesibila, noi am admirat-o doar de la un punct de belvedere situat pe soseaua principala. De departe parea destul de pustie si daca nu am fi fost pe fuga ne-am fi oprit si la ea.

Plaja Sarti

O minunatie de plaja dotata cu Blue Flag! In afara de nisipul fin, plaja lata, intrarea lina in apa, culoarea marii si valurile cel mai mult in Sarti mi-a placut peisajul: sa stai in mare si sa te uiti la munte este un vis! Si nu la orice munte, ci la Athos insusi!

Plaja Sarti Halkidiki

Plaja Orange

Minunea minunilor dintre cele mai bune plaje din Sithonia este Orange beach. Indicatorul spre plaja despre care citisem ca este frecvent ascuns de localnici era la locul lui. Dupa un drum forestier si o plimbare scurta prin padure am ajuns la plaja mult ravnita si foarte aglomerata: Orange beach. Nu are nisip, ci doar niste pietre imense pe care se poate face plaja. Apa are insa o culoare azur deschis si este atat de limpede incat si la cativa metri adancime se vedea fundul. Din cauza pietrelor din larg este ideala pentru snorkeling!
Cele mai bune plaje din Sithonia Halkidiki

Vacantele in Halkidiki sunt minunate daca faci alegerea corecta!

Harta plaje Sithonia:

View Plaje si atractii in Halkidiki in a larger map

In Halkidiki se mai pot vizita:
Plajele si atractiile din Kassandra, Halkidiki
Atractiile din Sithonia, Halkidiki
Croaziera la Muntele Athos

Atractii in Sithonia, Halkidiki

Statiuni in Sithonia Halkidiki

Sithonia, al doilea brat al peninsulei Halkidiki, este mult mai salbatic decat Kassandra, dar in schimb are mult mai multe de oferit. Mi s-a parut extraordinar aici, poate cel mai frumos loc din Grecia pe care l-am vazut. Si pentru ca impresia pe care mi-a lasat-o a fost una atat de puternica, am sa-i dedic 2 postari, una despre atractii in Sithonia si a doua despre plajele care mi-au ramas la inima.

Drumul prin Sithonia

Una dintre principalele atractii in Sithonia mi s-a parut drumul care inconjoara bratul. Este un drum ingust, cu asfalt foarte bun, care oferta niste privelisti pe care le-am mai vazut doar in filme. Uneori mult mai sus decat marea, ne-a lasat sa admiram albastrul infinit al peisajului, linia orzontului care despartea cerul de mare devenind aproape invizibila.
Dupa ce am trecut de capatul Sithoniei si am inceput sa venim spre nord, muntele Athos ne-a insotit permanent, dominand peisajul.
Spectaculoase mi s-au mai parut plajele micute pe care uneori le puteam vedea din sosea, iar alteori doar le ghiceam in spatele palcurilor de copaci dupa care se ascundeau.

Drum in Sithonia

Neos Marmaras

Neos Marmaras, una dintre principalele atractii in Sithonia si cea mai importanta statiune, se afla in partea vestica a bratului. Statiunea seamana cu cele de pe bratul Kassandra, este aranjata, are taverne si multe magazine cu suveniruri, dar respecta si specificul Sithoniei: cocheta si nu atat de aglomerata. Ne-am plimbat putin pe strazile inguste si am mai stat in port. Am nimerit chiar la ora pranzului, iar caldura torida nu ne-a permis sa exploram prea mult zona. Nu stiu daca Neos Marmaras are plaja si nici nu m-a interesat dupa toate bijuteriile de plaje vazute pana in statiune.

Parthenonas

Din Neos Marmaras am urmat indicatoarele, urcand in munte, pana in Parthenonas. Parthenonas este un sat traditional grecesc foarte vechi, un fel de muzeu al satului locuit, la o distanta de doar 5 km de Neos Marmaras. Casele de piatra sunt construite in trepte pe deal, dar foarte bine pastrate.  Pe drumul pana aici ne-am oprit pentru a admira privelistea.
Ni s-a recomandat sa mancam la taverna Paul in Parthenonas. Pana in sat taverna este foarte bine semnalizata; cred ca din 2 in 2 stalpi era cate o pancarda care o mentiona. In sat insa ne-am tot invartit fara a mai gasi vreun indicator care sa ne indrume spre ea. La ora la care am ajuns noi locul parea pustiu asa ca nici nu am avut pe cine sa intrebam. Am plecat mai departe flamanzi si nu prea impresionati avand in vedere ca nu am intalnit tipenie de om.

Porto Carras

Porto Carras este o statiune privata, aflata in partea sud-vestica a Sithoniei. Cineva cu multi bani a cumparat terenul, a amenajat statiunea si acum toti vizitatorii platesc o taxa pentru a intra aici: 12 euro in 2011. Am zis sa vedem si noi cum arata o statiune de lux, asa ca, dupa ce am platit taxa, am inceput sa exploram zona. Statiunea are mai multe hoteluri gigant, terenuri de golf si de alte sporturi, un port pentru iahturi si cea mai amenajata plaja din cate am vazut in Grecia pana acum. Merita o vizita, dar atat. Daca m-as mai intoarce vreodata pe Sithonia nu as mai intra in Porto Carras. Parca nici nu este locul ei aici, pe Sithonia, printre plajele salbatice si uitate de lume. Dintre cele mai importante atractii in Sithonia Porto Carras a fost printre cele mai ciudate in acest peisaj.

Ormos Panagias

Ormos Panagias, localitate aflata pe partea nord-estica a Sithoniei, este cunoscuta pentru portul ei din care pleaca vasele in croaziere spre muntele Athos. In afara de port nici noi nu am vizitat alte parti ale statiunii.

Harta cu atractii in Sithonia, Halkidiki:

View Plaje si atractii in Halkidiki in a larger map

In Halkidiki am mai vizitat:
Atractiile si plajele din Kassandra
Plajele din Sithonia

Atractii si plaje in Kassandra, Halkidiki

Bratul Kassandra Halkidiki a fost gazda noastra cativa ani la rand, asa ca am avut timp sa vizitam cateva plaje din Kassandra si statiuni mai cunoscute. Primisem de la ghid o harta a peninsulei cu locurile interesante de vazut marcate pe ea. Ghidul nostru, o romanca stabilita de cativa ani in Grecia, ne-a zis ca bratul Kassandra Grecia nu are plaje atat de interesante ca Sithonia. Ne-a mai spus ca cele mai frumoase plaje din Halkidiki se afla insa pe bratul Athos, cel interzis turistilor. Si ne-a recomandat sa nu strabatem toata Kassandra, ci sa mergem doar pana in statiunea Hanioti. Prima data am ascultat-o, dar in urmatoarele vizite ne-am dus pana aproape de capatul bratului. Asa am poposit pe cele mai frumoase plaje din Kassandra.

Nota: Acest articol contine linkuri de afiliere marcate cu *. Daca achizitionezi un serviciu din acele linkuri, voi primi un comision fara sa platesti nimic in plus! Astfel, poti sustine blogul fara niciun cost extra. Decizia de achizitionare a serviciilor ramane insa strict la latitudinea ta!

Cele mai frumoase plaje din Kassandra Halkidiki

1. Plaja Hanioti

Desi cea mai indepartata de hotelul nostru, plaja Hanioti din statiunea cu acelasi nume a fost prima vizitata. Statiunea Hanioti mi s-a parut extrem de aglomerata, mai ales dupa ce petrecusem ultimele 2 seri in Paralia Gerakini, cu cele 2 taverne ale ei si cei 2-3 oameni iesiti la plimbare. Nu se compara cu Mamaia, dar erau destul de multi turisti pe strazi.
    Plaja Hanioti este amenajata si, din ce am citit, este trecuta pe lista cu plaje blue flag din Grecia. Are umbrele de soare, sezlonguri, barulete si muzica. Ce mai, o Mini-Mamaia! Nisipul avea insa cam multe scoici, asa ca preferam sa merg cu slapii pana la mal.
    Daca vrei sa stai in Hanioti poti gasi hoteluri* atractive in statiune.
    Dupa o baie scurta am luat-o inapoi spre hotel, urmatoarea oprire fiind la Kallithea.

2. Plaja Kallithea

Plaja Kallithea este mai putin aglomerata si mai putin amenajata decat cea din Hanioti. Am gasit si aici sezlonguri si umbrele de soare, dar nu atat de inghesuite ca in Hanioti. Nisipul era fin, dar apa era plina de pietre pe portiunea de intrare si foarte clara. Ca mai toate celelalte plaje din Kassandra Halkidiki si aceasta este foarte ingusta. Daca iti cauti cazare aproape de Kalithea aici* gasesti cateva variante.In Kallithea am stat destul de putin pentru a putea sa vizitam unul dintre principalele obiective turistice in Kassandra: satul Afitos.

3. Plaja Afitos

Coborand din Afitos cu masina am ajuns pe plaja folosita de locuitorii orasului si turistii de aici. Plaja din Afitos se Numara printre cunoscutele plaje cu nisip fin din Halkidiki. Din pacate la intrarea in apa se gasesc niste bolovani imensi asa ca au fost amenejate pasarele speciale care se opresc mai larg, dupa ce se trece de zona de pietre. Cred ca bolovanii sunt responsabili pentru multitudinea de nuante ale apei si pentru claritatea ei. Nu-mi plac deloc pietrele in apa, asa ca plaja din Afitos nu s-a numarat printre preferatele mele.
    Dar in Afitos poti gasi cateva optiuni interesante de cazare* in satul vechi.

4. Plaja Kriopigi 4

Desi catalogata cu Blue flag, nu mi s-a parut cu nimic speciala fata de celelalte plaje din Kassandra: aceeasi apa frumoasa cu diverse nuante de albastru, iar nisipul amestecat cu pietricele. Plaja este ingusta, iar intrarea in apa destul de abrupta si cu bolovani.

5. Plaja Kriopigi de la Kriopigi camping

Aceasta a fost intr-adevar o descoperire! Plaja are nisipul destul de fin, nu este aglomerata si, desi sunt sezlonguri, exista loc din plin si pentru rogojini. Intrarea in apa este lina, cu nisip. Mai in larg exista o aglomeratie de pietre printre care se ascund pesti, deci este excelenta si pentru snorkeling. Iar snorkeling in Halkidiki chiar nu se poate face in multe locuri! In Kriopigi am avut si noi hotelul si aici* poti cauta variante.

6. Plaja Pefkochori

Plaja Pefkotchori clar nu se Numara printer cele mai frumoase plaje din Grecia! Nu am stat pe plaja amenajata din Pefkochori, ci mai la sud, pe o plaja destul de pustie vizitata de localnici. Pietre, pietre si iar pietre este descrierea ei pe scurt, si in apa si in nisip. Papucii de baie sunt musai aici, dar in apa este un paradis pentru pasionatii de snorkeling cu asa aglomerare de pietre!

7. Plaja Posidi:

In Posidi am ajuns cu greu la plaja pentru ca drumul pe Google maps difera de realitate putin. Cu chiu cu vai am nimerit-o, dar a meritat din plin toata bajbaiala. Posidi este de fapt o peninsula in mare, acoperita complet cu nisip si strajuita de un far mandru. Nisipul este fin aici, dar apa are multe pietre si mai mari si mai mici. Peisajul este insa de vis! In capatul peninsulei sunt curenti puternici si se ciocnesc valuri venind din cele doua parti. Iar daca stai cu fata spre far vezi marea si de-o parte si de alta separata de o intindere imensa de nisip. Nu este aglomerata, nu este amenajata, este Grecia in esenta pura!

8. Plaja Paliouri

Daca datile trecute ne-am oprit cu exploratul plajelor de pe Kassandra acolo unde se termina si statiunile, adica in Pefkochori, de data aceasta ne-am aventurat mai jos si bine am facut! Am descoperit plaja Paliouri, o mandrete de plaja amenajata cu sezlonguri si umbrele, baruri cu preturi pe masura, un nisip fin si o apa demna de reputatia plajei: limpede, cu nisip pe fund. Este printer cele mai frumoase plaje din halkidiki Kassandra pe care am poposit si mi s-a parut ideala pentru copii!
    Cazare langa plaja Paliouri nu se gaseste, dar poti cauta cateva

9. Plaja Golden beach:

Stiam de o Golden beach in Thassos, dar am descoperit una si in Halkidiki, la nord de plaja Paliouri. Asemanatoare in privinta nisipului si culorii minunate a apei, Golden beach se deosebeste de tiza ei din Thassos prin salbaticie. Aici, in Halkidiki, nu se vede inca interventia omului, este doar nisip cat vezi cu ochii si un turcoaz de iti taie respiratia. Si e frumoasa asa!

Statiuni in Kassandra, Halkidiki si alte obiective turistice

1. Satul Afitos

Afitos este un sat traditional grecesc pozitionat deasupra golfului Toroneos. Stradutele lui inguste sunt incadrate de case vechi de piatra, restaurate. O vizita aici iti va da senzatia ca te-ai intors in timp pentru ca nu exista cladiri moderne, autoritatile fiind foarte stricte in privinta noilor constructii aici. Si de parca sentimentul de calator in trecut n-ar fi fost de ajuns pentru acest sat, la baza muntelui pe care este cocotat Afitos se vad apele limpezi ale Marii Egee, in toate nuantele de turcoaz existente.

2. Nea Potidea

Nea Potidea este localitatea de pe cea mai ingusta parte a bratului Kassandra, cu o latime de mai putin de 1 km. Nu era un obiectiv turistic marcat pe harta peninsulei Halkidiki dar ne-am oprit cand am vazut ce biserica mare au intr-o localitate atat de mica. Biserica Sf. Gheorghe din Nea Potidea era inchisa asa nu am reusit sa o vedem si pe interior.

3. Polichronos

Una dintre cele mai animate statiuni din Halkidiki, Polichronos mi-a amintit mai mult de statiunile de la noi decat de linistitele statiuni din Grecia. Pentru cei carora le plaje stilul mai aglomerat, cu multe distractii si magazine, Polichronos este o alegere buna. Am stat si in Polichronos aproape de mare si poti cauta hoteluri aici*.

Am petrecut in total mai mult de o saptamana aici in care am cunoscut principalele plaje din Kassandra si am vizitat cele mai cunoscute statiuni de pe acest brat. Dar de fiecare data ne-am lasat timp sa exploram si bratul mai salbatic din Halkidiki, Sithonia.

Atractii si plaje in Kassandra Halkidiki harta:

Vezi in format mai mare Atractii si plaje in Halkidiki
Dupa Kassandra am vizitat si celelalte 2 brate ale peninsulei:
Atractiile si plajele din Sithonia

Vacanta in Halkidiki, Grecia (transport, cazare si mancare) [update 2019]

Vacanta in Halkidiki
In vara lui 2011 am fost in vacanta in Halkidiki peninsula superba a Greciei. Era al treilea an cand veneam in Grecia si tot am plecat incantati de aici, in special de peisajele nemaipomenite! Halkidiki este peninsula cu 3 brate din nordul Greciei.Vacanta in Halkidiki

Cum se ajunge in Halkidiki?

Variantele de drum din Bucuresti pana in Halkidiki nu sunt numeroase si avand in vedere ca noi am fost cu autocarul nu m-a interesat prea mult cum se ajunge aici. Ca traseu ales de sofer am avut: Bucuresti – Giurgiu – Ruse – Sofia – Salonic – Halkidiki. Am plecat pe la 8 seara si am ajuns la 11:00 a doua zi la hotel, in Halkidiki. De ce a durat atata un drum de 700-800 km din Bucuresti pana in Halkidiki? Pentru ca am facut opririle standard pe care le fac toate autocarele(in Bulgaria vreo 2-3 opriri dintre care binecunoscuta „La steaguri” si inca una in Grecia) si am mai stat ceva timp in Salonic. In Salonic am vizitat biserica Sf. Dumitru si am mai facut un popas in port. Aici mi-am dat seama, ca in fiecare an la prima intalnire cu marea, dupa ce i-am simtit gustul sarat si i-am auzit cantecul valurilor, ce dor mi-a fost de ea!

Calatoria cu autocarul nu a fost prea comoda: nu-mi place sa fiu trezita noaptea din 3 in 3 ore, dar a avut si avantajele ei: a fost ieftina si nu ne-am facut griji referitor la care este cel mai bun traseu pana in Halkidiki, unde sa alimentam pe drum etc.
Cu masina, variantele de drum pana in Halkidiki sunt:

Varianta 1 Bucuresti-Halkidiki:

Este deja clasica pentru soferii de autocar. Noi am parcurs-o in aproximativ 12 ore, cu opriri si stat cam o ora prin vami. Desi are multe portiuni de autostrazi, drumurile nationale din aceasta varianta trec prin localitati. Vama de la Kulata este insa destul de mare si se trece repede de ea.

In 2019 am mers tot pe aceasta varianta care intre timp are portiuni generoase de autostrada (mai mult de jumate din Bulgaria poate fi traversata pe autostrada pe aici). Timp se mai economiseste si la achizitionarea vignetei de Bulgaria care acum se poate face si online de aici.
Romania: Bucuresti – Giurgiu
Bulgaria: Ruse – Plevna – Sofia – Kulata
Grecia: Serres – Salonic – Halkidiki
Total: 725 km

Varianta 2 Bucuresti – Halkidiki:

Este un drum plin de masini de Romania, fiind si drumul cel mai scurt spre Thassos. Avantajul lui este ca trece prin putine localitati, iar marele dezavantaj este ca vama la Makaza este mica, deci timpul recuperat pe traseu poate fi pierdut in ea. Majoritatea GPS-urile nu vad trecerea prin Makaza si de aceea am dat ca destinatie Kardzali si de acolo am mers dupa indicatoare pana la Komotini, in Grecia.
In Grecia, dupa Asprovalta se poate ajunge mergand pana in Salonic pe autostrada si de acolo in Halkidiki, tot pe autostrada sau de-a dreptul, cum am incercat noi, prin Riza – Vavdos – Simantra. Drumul este mai anevoios, dar mult mai scurt si peisajul este de vis!
Romania: Bucuresti – Giurgiu
Bulgaria: Ruse – Valiko Tarnovo – Stara Zagora (cu serpentine)/ Nova Zagora (mai lin) – Kardzali – Makaza
Grecia: Komotini – Kavala – Salonic sau nu – Halkidiki
Total: 733 km

Cazare pentru o vacanta in Halkidiki

Dintre cele 3 brate ale peninsulei Halkidiki (Kassandra, Sithonia si Muntele Athos) doar primele 2 sunt accesibile turistilor. Pe al treilea brat se afla Muntele sfant Athos si se intra cu aprobare speciala, iar femeile nu au voie deloc. Avand in vedere acestea, am cumparat de la o agentie de turism cazarea la hotelul Sonia Village foarte aproape de Paralia Gerakinis, intre Kassandra si Sithonia, pentru a avea acces la ambele. Hotelul este de fapt un complex de vilute cu 6-8 camere si bungalouri, curat. L-am ales in special ca avea o plaja cu nisip aproape.
Kassandra este bratul mai animat si statiunile de aici seamana destul de mult cu cele de la noi: aglomerate, galagioase, cu muzica pe plaja. Sithonia este exact opusul: are doar vreo 2 statiuni mari, in rest plaje micute, destul de pustii si linistite. Locuri de cazare se gasesc atat in statiunile mari cat si pe langa plajele razlete. Tarifele de cazare sunt mai mari pe Sithonia. Dupa ce am vizitat ambele brate am si inteles de ce: pe Sithonia se afla niste plaje superbe cum credeam ca numai in Caraibe exista!

Transport in Halkidiki

Ca mijloc de transport exista un autobuz care face turul peninsulei si am avut la hotel afisat orarul lui, dar acum nu am reusit sa gasesc pe net un orar actualizat. Din pacate orarul de atunci nu se potrivea cu planurile noastre, asa ca am ales sa inchiriem o masina (3 zile in 2011 ne-au costat 129 euro plus benzina). Atunci mi-am dat seama ca cea mai buna varianta de transport intr-o vacanta in Halkidiki este sa vii cu masina proprie. Sunt multe locuri frumoase de vizitat si multe opriri de facut. Drumul pe Sithonia si pe Kassandra este foarte bine asfaltat, putin ingust, cu o banda pe sens, dar ofera multe peisaje pitoresti.

Mancare in Halkidiki

Mie-mi place mancarea grecilor asa ca si in vacanta in Halkidiki am gustat din bunatatile locale. La hotel am avut demipensiune si fiind plin de romani mancarea semana mult cu cea de acasa, dar la pranz incercam specificul culinar al zonei in tavernele de langa. Am mancat niste paine prajita unsa cu ulei de masline, usturoi si mirodenii si niste calamari deliciosi.

Desertul l-am primit din partea casei: un iaurt gras cu miere care se topea in gura.

Am vizitat in vacanta in Halkidiki toate cele 3 brate, cat s-a putut din ele, adica: