fbpx
Coride in Sevilia - Plaza de los Toros

Coride in Sevilia – Plaza de toros

Dupa constatarea facuta cu o seara inainte ca nu avem cum sa vedem toata Sevilia intr-o zi, a doua zi ne-am trezit mai optimisti: am zis macar sa incercam. Stabilisem sa incepem cu locul in care se desfasoara coridele in Sevilia: Plaza de toros, care se deschidea la 9. Asa ca pana in ora 8 eram deja iesiti pe usa camerei, dar putini nedumeriti ca afara este inca intuneric, ca strazile sunt pustii si ca nimic nu este deschis la acea ora. Ei si ce?! Noi aveam o lista luuunga de obiective de vazut in Sevilia si nici macar usile lor inchise nu ne puteau opri!

Am luat micul dejun din mers si la 9 fara 10 eram in fata la Plaza de toros. Am pozat cladirea de afara, ne-am imortalizat cu statuile celebrilor toreadori, dar deja se facuse 9 si usa tot inchisa era… Spaniolii nu sunt cunoscuti ca fiind cei mai vrednici oameni, dar noi in vacanta suntem nemti si de la ora 10 ne astepta acvariul din Sevilia, asa ca la 9 si ceva am batut timid in poarta. Ne-au deschis mirati de vizitatorii atat de matinali, dar tot a mai durat ceva pana a ajuns si ghidul.

Vizita in Plaza de toros incepe cu arena in care se tin luptele cu tauri. Arena este puternic colorata in galben-ocru si caramiziu aprins, dar gandul la atrocitatile ce se intampla acolo nu ma lasa sa ma bucur de priveliste.

Din arena am mers in muzeu, unde ghidul ne-a explicat ce tip de tauri sunt adusi in lupta (este o rasa aparte, mai mica, crescuta special cu acest scop), care sunt etapele luptei, cum sunt impartiti toreadorii pe grade si ce lovituri aplica fiecare taurului (matadorul este cel care ii aplica lovitura fatala dupa ce taurul a fost slabit de alti toreadori mai josi in grad).

Vizita la Plaza de toros s-a incheiat in locul unde toreadorii se pregatesc pentru a intra in arena si unde, culmea!, isi rostesc rugaciunea specifica inainte de a omori bietul animal. Ma gandeam la finalul turului ce distractii mai au si oamenii si cat sadism exista in noi…Mi se pare un spectacol crud si tot nu inteleg cum lumea plateste sa vada asa ceva. Desi in alte zone din Spania au fost interzise, in Sevilia insa corida este ridicata la grad de arta si este o mandrie nationala, asa ca nici noi nu puteam rata Plaza de toros. N-as fi rezistat insa sa vad un spectacol!

Am plecat impresionati de la Plaza de toros, discutand aprins despre informatiile pe care tocmai le aflasem. Nici nu ne-am dat seama cand am strabatut cele cateva statii de autobuz, mergand agale pe malul raului, si deja eram in fata Acvariului din S0evilia.